Felanmälan

Felanmälan

Vid brand eller allvarlig personskada ring 112

När du vill anmäla fel som berör föreningens egendom (Bekostas av föreningen)

– Ring HSB:s felanmälan, telefon:031-7768400 (bemannad mellan kl.9-12 och 13-15 måndag-fredag). Du kan även felanmäla via formulär på HSB:s hemsida eller skicka ett mail till felanmalan.molndal@hsb.se.

Vid akuta ärenden utanför kontorstid (kl.15-09 året runt), ring Securitas på tel: 010-4705301. Du behöver kunna uppge adress och bostadsrättsföreningens namn så att Securitas kan se i sina instruktioner vad som gäller vid felanmälan för er förening.

Med akuta ärenden avses till exempel:

Värme- eller vattenbortfall Strömavbrott (inte byte av proppar eller elbortfall i delar av bostaden) Akuta stopp i avlopp Vattenläcka Boendestörningar – t ex mellan grannar

Det är viktigt att tjänsten används på rätt sätt så att onödiga jourkostnader inte uppstår. Tänk på att föreningen i efterhand kan ställa krav på dig om det är en skada du orsakat eller avser åtgärd som du är ansvarig för som enskild medlem, enligt Stadgarna. För att undvika onödiga kostnader bör vi följa anvisningarna om yttre och inre underhåll(SIDOR).

Vi vill även att du tar kontakt med styrelsens ordförande eller annan styrelsemedlem på styrelsen@brftallered.se eller i en brådskande situation genom att prata med enskild styrelsemedlem. Se bostadsadresser här.

När du vill anmäla fel som berör egen bostadsrätt (Bekostas av medlemmen)

Gäller saker som:

Dörrar Låscylindrar till ytterdörrar Kyl Frys Diskmaskin Tvättmaskin Spisfläkt Etc, Läs mer i Vem skall underhålla bostadsrätten Se Stadgar om nått är oklart.

Kontakta lämpligt företag för service tex:

Skadedjur och insekter

Föreningen har avtal med Nomor gällande skadedjur och insekter utanför bostadsrättsinnehavarens ansvarsområde. Den boende kontaktar själv företaget.

Kundservice
Telefon: 077-112 23 00
Öppettider: Vardagar 07-17

För mer info, se företagets hemsida.

Bostadsrättstillägg i hemförsäkringen

Styrelsen vill uppmärksamma alla att kontrollera så att ni har bostadsrättstillägget i hemförsäkringen. Detta är nödvändigt om något händer som påverkar vitvaror/ytskikt m.m. Om du som boende orsakar t.ex. en vattenskada är det du som står för reparationskostnaden.

Om du är osäker på vad som ingår i din hemförsäkring bör du kontakta ditt försäkringsbolag.

Felanmälan analog kabel-TV och fria digitala kanaler

Vår leverantör är Comhem och deras grundutbud ingår i hyran. Vid problem med kanalerna eller störningar i nätet, kontakta kundtjänst på telefon 0771-55 00 00 eller maila till kundservice@comhem.com. Se även hemsida: www.comhem.se

Felanmälan digital-TV, bredband och/eller IP-telefoni

Kontakta respektive leverantörs supportavdelning.